1. Priser

Alla priser på Sinamatic.se är i svenska kronor och inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar samt felaktigheter i prislistan.

2. Leveranstid

Alla produkter i vår butik är lagervaror. Normal leveranstid är 2 arbetsdagar från att din order expedierats. Beställningar som inkommer innan kl 12.00 skickas redan samma dag. Vid eventuell försening kontaktar vi dig så snabbt som möjligt och Du har då rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Fraktkostnad

Fraktavgiften är 49 kr inom Sverige. Oavsett hur mycket Du beställer så behöver Du aldrig betala mer än 49 kr. Vid köp mot faktura tillkommer ingen fakturaavgift.

För leverans till utlandet tillämpas andra fraktkostnader, se punkt 7.

4. Betalning

När du i kassan klickar på knappen ”Beställ!” åtar du dig en betalningsförpliktelse. Betalning sker med kort, via internetbank eller mot faktura.

Kort:

Vi accepterar Visa och MasterCard. Vid kortbetalning reserveras orderbeloppet på ditt konto. Beloppet dras från kontot först när ordern har skickats. Betalning mot kort sker via Billmate betalväxel, som uppfylla kraven för PCI DSS. Vår e-butik är ansluten till MasterCard 3D-secure och VERIFIED by VISA för att garantera säkra kortbetalningar.

Faktura:

När du betalar med Billmate faktura överlåts denna till Billmate AB vilket innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter och betalar först efter att du mottagit dina varor. Fakturan skickas via e-post till den e-post adress du anger vid köptillfället.

Genom att handla med Billmate Faktura erbjuds du följande:

  • Få alltid hem beställningen innan du betalar
  • Minst 14 dagars betalningstid
  • Du behöver aldrig lämna ut dina känsliga kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Betalningsvillkor

Privatpersoner

Betalningstiden för faktura är 14 dagar från att ordern skickats ifrån butiken. Om du gör en retur har du möjlighet att flytta förfallodatumet upp till tio dagar på fakturor som inte har förfallit. Det är du som är kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ ”Faktura”. Vid genomförande av köp accepterar du även betalningsansvaret.

Skulle du inte hitta fakturan kan du kontakta Billmates kundtjänst för hjälp.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa fakturan korrekthet samt äkthet. Detta sker t.ex. genom telefonsamtal, legitimationskontroller samt verifiering via elektronisk identifiering, exempelvis Mobilt Bank ID.

Företag

Betalningstid för faktura är 14 dagar från att ordern skickats från butiken. Fakturan skickas via epost eller brev när ordern skickats. Det är du som är kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ ”Faktura”. Vid genomförande av köp accepterar du även betalningsansvaret.

Skulle du inte hitta fakturan kan du kontakta Billmates kundtjänst för hjälp.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa fakturan korrekthet samt äkthet. Detta sker t.ex. genom telefonsamtal, legitimationskontroller samt verifiering via elektronisk identifiering, exempelvis Mobilt Bank ID.

Avgifter och ränta

Billmate debiterar ingen avgift för fakturabetalning, butiken kan komma ta ut en fakturaavgift. Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Kreditprövning

För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta postledes eller via e-post. Kreditupplysningen sköts via Creditsafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Personuppgiftshantering

Vid genomförande av köp med Billmate Faktura som betalningsalternativ ger du ditt samtycke till att Billmate kan komma att använda uppgifterna för att analysera köpvanor i syfte att förse dig med relevant information och marknadsföring, utföra tjänsterna, uppfylla eventuellt kreditavtal med dig, genomföra kreditvärdering, identifikation, riskvärdering, vidareutveckling av Billmates tjänster för att tillvarata kundförhållandet, kundanalyser, direktmarknadsföring, kundundersökningar, nyhetsbrev, till internstatistik och analysföremål samt för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för Billmates särskilt utvalda partners. Uppgifterna kan även användas för utskick per post, sms och e-post till dig om du inte invänt mot detta. Du kan när som helst kontakta Billmate för att avbryta marknadsföring mot dig som kund. Uppgifterna behandlas vidare för att förhindra bedrägerier och liknande brottslighet samt att uppfylla rättsliga skyldigheter, t.ex. enligt lagen (2009:62) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism (penningtvättslagen).

De personuppgifter som lagras är ditt personnummer, namn, kön, webbläsare, IP-adress, e-postadress, telefonnummer, leveransadress, fakturaadress och köp- och orderhistorik.

Billmate ansvarar gentemot dig som konsument enligt gällande lag.

Ångerrätt / Återköp / Reklamation

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du alltid 14 dagar på dig att ångra ett köp eller reklamera en vara. Självklart tar vi på Billmate hänsyn till detta. Det är viktigt att du kontaktar butiken du köpt varan av med din reklamation och flyttar fram förfallodatumet på din faktura genom att kontakta Billmates kundtjänst. Du kan flytta förfallodatumet upp till tio dagar på fakturor som inte har förfallit.
Kom ihåg att det fortfarande kan finnas porto-, retur- och fakturaavgifter kvar som du skall betala även om du ångrar ditt köp enligt butikens köpvillkor.

Överlåtelse

Billmate äger rätt att överlåta, belåna eller pantsätta fordran mot kund till annan. Kund (du) äger inte, utan Billmates skriftliga medgivande, rätt att överföra sina skyldigheter eller rättigheter enligt avtalet på annan part.

Köpvillkor – Billmate Delbetalning

Allmänt

Via Billmate AB kan vi erbjuda dig möjligheten att delbetala ditt köp med Billmate delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3,6 eller 12 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Avierna skickas via post.

Varför Billmate Delbetalning?

  • Du får alltid varan levererad till dig innan du betalar
  • Få längre kredittid med Billmate delbetalning
  • Alltid samma räntesats oavsett storlek på köp och antalet månader du väljer
  • Första betalningen sker först nästkommande månad
  • Tillgång till dina fakturor via Billmate online
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen

Exempel för 3 månaders delbetalning

Antal delbetalningar: 3
Administrativ avgift: 35 SEK
Kreditbelopp: 10 000 SEK
Effektiv ränta: 27.28%
Uppläggningsavgift: 99 SEK
Kreditkostnad inkl. avgifter: 458 SEK
Total kostnad inkl. avgifter: 10 458 SEK
Månadskostnad: 3 486 SEK

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Billmate behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Internetbank:

Du betalar tryggt och enkelt direkt från din internetbank genom att logga in med din bankdosa eller kod. Vi har stöd för Swedbank, Nordea, Handelsbanken och SEB. Betalningen hanteras säkert genom betalväxeln Paynova. Transaktionen dyker upp som Paynova på ditt kontoutdrag, vilket alltså inte kan förknippas med intimprodukter.

5. Ångerrätt (Öppet köp)

Ångerrätt
Kunder som ingår detta avtal i egenskap av privatperson har rätt att frånträda avtalet i enlighet med lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten är ej tillämplig för kunder som ingått detta avtal i egenskap av näringsidkare. Ångerrätten gäller i 14 dagar (ångerfristen), tiden räknas från den dag då du som kund har mottagit leverans. Ångerrätten ger kunden rätt att undersöka varorna och återsända dem i det fall kunden ångrar sitt köp. När kunden ångrat sitt köp har denne rätt att återfå vad denne har betalt under förutsättning att kunden inte har använt produkterna i en större omfattning än vad som krävs för att kunna undersöka dem. Vid nyttjande av ångerrätten ska kunden meddela Sinamatic.se och sedan returnera samtliga produkter som beställningen omfattar till Sinamatic.se utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar. Vid retur skall kunden själv bekosta returfrakten.

När kunden lämnat meddelande om att denne nyttjar sin ångerrätt kommer Sinamatic.se genomföra återbetalning utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar förutsatt att Sinamatic.se mottagit de produkter kunden återsänt alternativt om kunden lämnat bevis för återsändande. Skulle du som kund återlämna färre produkter än vad beställningen omfattar återbetalas endast varuvärdet för de produkter som du återlämnar. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som kunden använt i den mån det är tekniskt möjligt. Eventuella värdeminskningsavdrag samt avdrag för frakt om kunden valt annat alternativ än standardfrakt kan komma att göras på återbetalningen.

Värdeminskningsavdrag vid nyttjade av ångerrätt
Om kunden har hanterat produkterna mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dessa och hanteringen orsakat att produkterna minskat i värde. Som exempel kan produkternas värde minska genom slitage. I dessa fall är kunden ersättningsskyldig mot Sinamatic.se för skälig värdeminskning. En marknadsmässig bedömning av den faktiska värdeminskningen görs av Sinamatic.se i varje enskilt fall. Nedan angivna avdragsnivåer utgör endast exempel på de beräkningsgrunder som tillämpas vid uträkningen av värdeminskningen. Sinamatic.se bedömning görs alltid utifrån ett helhetsperspektiv. Notera att intimvaror är undantagna ångerrätt enligt lag, använda vuxenleksaker eller underkläder faller inom Nivå 5 med 100% värdeminskningsavdrag.

Nivå 1. – Om produkten uppvisar en mindre förslitning eller försämring, såsom en mindre repa:
20 % i värdeminskningsavdrag.

Nivå 2. -Om produkten uppvisar en märkbar förslitning eller försämring, såsom tydlig repa eller skada:
40 % i värdeminskningsavdrag.

Nivå 3. -Om produkten uppvisar skador på produkten som påverkar produktens funktion:
60 % i värdeminskningsavdrag.

Nivå 4. -Om produkten uppvisar kraftiga skador på produkten och/eller kraftig förslitning eller försämring av produkten:
80 % i värdeminskningsavdrag.

Nivå 5. -Om produkten är i ett sådant skick att den bedöms vara osäljbar eller att en reparation inte är ekonomiskt försvarbar:
100 % i värdeminskningsavdrag.

Skador på produktemballaget
I det fall produktemballaget saknas eller uppvisar sådana skador att det inte kan återanvändas:
20 % i värdeminskningsavdrag.

Vissa produkter är undantagna från ångerrätten med stöd i lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler:
-Förseglade hygienartiklar som riskerar på grund av hälso- eller hygienskäl och där kunden brutit förseglingen.

Förfarande vid ångerrätt
Använd kontaktuppgifterna nedan för att meddela Sinamatic.se om att du önskar ångra köpet. Följande formulär kan också användas som mall för meddelade om ångerrätt. Klicka här för att komma till formulär på Konsumentverkets webbplats.

Kontaktinformation
M:dont Media
Linjegatan 3D
302 50 HALMSTAD
E-post: info@sinamatic.se

30 dagars öppet köp
Öppet köp erbjuds i 30 dagar från det att produkten levererats till dig. Under den period då öppet köp gäller, återköper Sinamatic.se produkter till det värde som du betalt för produkterna inklusive kostnad för frakt till kunden. Kunden ansvar själv för att bekosta returfrakten vid nyttjande av öppet köp. Kostnad för annan utförd tjänst ersätts ej av Sinamatic.se.

Följande villkor gäller för öppet köp:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
-Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.

Nyttjande av Öppet köp
För att nyttja öppet köp, vänligen kontakta oss via e-post på: info@sinmatic.se

30 dagars bytesrätt
Du har rätt att byta produkt under 30 dagar från det att produkten levererats till dig. Vid byte får du värdet på de produkter du lämnar tillbaka inklusive eventuell fraktkostnad som du betalt i tillgodohavande hos Sinamatic.se. Tillgodohavande för produkter som återköpts avräknas mot värdet på de produkter som du beställer i samband med utövande av bytesrätten. Skulle värdet på de produkter som du beställt överstiga ditt tillgodohavande måste du betala mellanskillnaden till Sinamatic.se. I det fall värdet på de produkter som återköps överstiger värdet på de produkter som beställs i samband med bytet kan du använda mellanskillnaden som tillgodohavande vid nästa köp hos Sinamatic.se. Vid retur av produkter i samband med byte skall du som kund själv betala för returfrakten.

Följande villkor gäller vid byte:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
-Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.

Nyttjande av bytesrätten
För att byta produkter, vänligen kontakta oss via e-post på: info@sinamatic.se

Retur av produkter
Se §10. Returer nedan för information om returförfarande vid retur av produkter.

Ångrade produkter skickas till M:dont Media, Linjegatan 3D, 302 50 Halmstad

6. Reklamation

Skulle varan mot förmodan vara trasig när den anländer, så åtar sig Sinamatic.se givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Kontakta oss snarast efter det att Du upptäckt felet. Beställare får inte åberopa att varan är felaktig, om denna inte lämnar Sinamatic.se meddelande om felet inom skälig tid.

Sinamatic.se ersätter enbart produkter som inte fungerar på grund av fabrikationsfel. Produkter som gått sönder på grund av oaktsamhet från kundens sida ersätts inte

I de fall då vi själva inte kan avgöra orsaken till varans fel, så skickar vi den till tillverkaren för ett utlåtande. För att en reklamation ska bli godkänd måste varan återsändas i sin helhet.

Reklamerade produkter skickas till M:dont Media, Linjegatan 3D, 302 50 Halmstad

7. Returer

Vid retur av produkter eller material till Sinamatic.se skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. Sinamatic.se rekommenderar därför att du alltid förpackar produkter på samma sätt och med samma emballage som när produkterna levererades till dig. I det fall du förpackat eller emballerat produkter på undermåligt sätt och produkten tar skada under transporten till Sinamatic.se bär du som kund också ansvaret för skadan.

Vid återsändande av produkter till Sinamatic.se är du ansvarig för att produkterna når Sinamatic.se i oskadat skick. Sinamatic.se rekommenderar att kunden använder spårbar försändelse vid retur.

Retur av produkter ur vårt underklädes sortiment:
Dessa accepteras endast så länge produkten returneras i obruten originalförpackning.

Returadress:
M:dont Media
Linjegatan 3D
302 50 Halmstad
Sverige

Återbetalningar
Sinamatic.se återbetalar pengarna utan onödigt dröjsmål vid nyttjande av ångerrätten och öppet köp eller om återbetalning har beslutats i ett reklamationsärende.

8. Leverans till utlandet

Är Du bosatt utanför Sverige och vill göra en beställning, så kontaktar Du vår kundtjänst (info@sinamatic.se).Sinamatic.se står inte för eventuella tullavgifter, som kan tänkas tillkomma. Som innehåll i paketet anges ”Beställning webbutik” vid leverans till utlandet.

9. Falskbeställningar

Med en falskbeställning avses en beställning i någon annan persons namn, utan dennes uttryckliga medgivande. Denna typ av beställningar beivras och polisanmäles av Sinamatic.se. Tänk på att ditt IP-nummer loggas vid alla beställningar.

10. Avsändare på Ditt paket

Din beställning skickas med diskret avsändare, som inte kan förknippas med paketets innehåll.

11. Förpackningens utseende

Våra produkter förpackas och skickas i bruna standardkartonger. Denna typ av kartonger används av i stort sett alla företag som har försäljning via postorder eller Internet och kan därför inte på något vis förknippas med sexleksaker eller intimprodukter. Extremt små och stora produkter kan levereras i vadderade påsar, om dessa lämpar sig bättre som emballage. Inte i något fall kan man se eller känna vad som finns i förpackningen.

12. Skydd av personuppgifter (PuL)

Alla uppgifter som Du lämnar i samband med en beställning hanteras enligt Personuppgiftslagen (PuL). På begäran har Du rätt att få samtliga uppgifter som sparats om Dig i vårt kundregister, ändrade eller raderade. Kontakta i så fall kundtjänst. Observera att Dina adressuppgifter är nödvändiga för att vi ska kunna skicka Din beställning.

Inga personuppgifter lämnas ut till tredje part eller obehöriga. Undantag för detta är vid beställning mot faktura, då dina uppgifter skickas vidare till Billmate. Vi skickar ALDRIG ut någon reklam till Din brevlåda. Kundens integritet är vår hederssak.

13. Slutsåld vara

Alla produkter i webbutiken Sinmatic.se är lagervaror. Sinamatic.se reserverar sig dock för felaktigheter i angiven lagernivå. Skulle det Du beställer mot förmodan inte finnas i lager, så kontaktar vår kundtjänst Dig via e-post. Du har då möjlighet att annullera eller ändra Din order.

14. Åldersgräns

Beställare hos Sinmatic.se måste vara minst 18 år fyllda.

15. Avbeställning

Din order kan avbeställas så länge den inte har skickats. Skicka ett e-mail och kolla! Känner Du att Du ångrar Dig efter det att vi har skickat Din order, så är det bättre att Du omgående går till ditt utlämningsställe och ber dem returnera paketet till oss. Då slipper Du kravet på  250 kr för ej utlöst paket.

16. Outlöst försändelse

Försändelse som går outlöst i retur till Sinamatic.se innebär att beställaren debiteras 250 kr. En beställning ligger kvar på Ditt utlämningsställe i två veckor innan den går i retur till oss. Debiteringen sker för att täcka Sinamatic.se kostnader för frakt samt hantering av ordern.