Leveransfrågor

Normal leveranstid är en arbetsdag från det att din beställning expedierats. Beställningar som görs innan 12.00 behandlas redan samma dag. När varan lämnar våra händer får du en bekräftelse skickad till den e-postadress som uppgav när du la din beställning

Nej, absolut inte! Vi sänder dina varor från diskret avsändare (set står med andra ord INTE vår sidas namn på paketet). Varan förpackas väl för att inte skadas under frakt, och det går därför varken att se eller känna vad paketet innehåller.

Frakten är alltid fri för beställningar över 499:-
Fraktavgiften är 39 kr inom Sverige för beställningar under 499:-. Oavsett hur mycket du beställer så behöver du aldrig betala mer än 0 kr.

Som du förmodligen redan sett, så framgår vår lagerstatus på varje produkt. Finns varan i lager så skickas den samma dag i det fall att du lägger beställningen innan klockan 12. Skulle det du beställer mot förmodan ändå inte finnas i lager, så kontaktar vår kundtjänst dig via e-post. Du har då möjlighet att annullera eller ändra din order.

Du anger naturligtvis själv ditt namn och din adress när du beställer. Sedan skickas din beställning antingen till ditt närmaste postombud eller direkt hem i din brevlåda. Om din beställning får plats i din brevlåda så kommer Posten att välja att leverera den direkt hem till dig. Får beställningen inte plats i din brevlåda så får du hämta ut den hos ditt utlämningsställe. När paketet når ditt utlämningsställe får du en avi i brevlådan eller per SMS där det står var du kan hämta ut paketet.

Om din beställningen är så pass liten till storleken att Posten har möjlighet att dela ut den direkt hem i din brevlåda/brevinkast, så kommer beställningen att levereras direkt hem till dig. I dessa fall kommer du alltså inte att få någon SMS- eller brev-avi, även om du har valt något av detta. Därför är det alltid viktigt att du anger en korrekt adress.
Om du av någon anledning vill vara säker på att din beställning inte skickas direkt hem till dig så ber vi dig att kontakta vår kundtjänst eftar att du gjort din beställning, så löser vi det åt dig.

Du måste lösa ut ditt paket inom 14 dagar. Skulle du ej lösa ut ditt paket på posten är vi tvungna att debitera dig våra kostnader för returfrakt, exp. avgift samt hantering, dessa är totalt 250 kr.

Hur fungerar det med betalning & fakturor?

Du kan välja att betala via faktura, kort eller internetbank. Hur du vill betala väljer du i ”Kassan”.

Faktura: Här arbetar vi tillsammans med Klarna när det gäller fakturabetalningar. Det innebär att när du handlar mot faktura görs en automatisk kreditkontroll och du får svar inom några sekunder. Vi kontrollerar endast om du har några betalningsanmärkningar och om du är folkbokförd på den adressen som du beställer till. Om du har betalningsanmärkningar eller inte är folkbokförd på den adressen som du vill beställa till, så går det alltid bra att beställa mot internetbank eller kort istället.
Fakturan medföljer i paketet tillsammans med dina varor.

Kreditkort: Vi accepterar Visa och MasterCard. Alla transaktioner sker säkert via Tellers betalväxel med 128-bitars SSL-kryptering.

Internetbank: Du betalar tryggt och enkelt direkt från din internetbank genom att logga in med din bankdosa eller kod. Vi har stöd för Swedbank, Nordea, Handelsbanken och SEB. Betalningen hanteras säkert genom betalväxeln Paynova. Transaktionen dyker upp som Paynova på ditt kontoutdrag.

Ja, det är 100 % säkert. Hela kassan är krypterad med 128-bitars SSL-kryptering och informationen skickas via Tellers säkra betalväxel. Det innebär att det är omöjligt för en utomstående att läsa av en korttransaktion. För att ytterligare öka din säkerhet så sparar vi inte någon kortinformation. Om du som Pluskund vill spara dina kortuppgifter för att underlätta vid framtida köp så sparas uppgifterna säkert hos Teller. Det är naturligtvis omöjligt för en hacker att stjäla något som inte finns på vår server.

Vi  samarbetar med Klarna, de tar hand om alla våra fakturaköp. Det innebär att när du handlar mot faktura görs en automatisk kreditkontroll och du får svar inom några sekunder. Vi kontrollerar endast om du har några betalningsanmärkningar och om du är folkbokförd på den adressen som du beställer till. Om du har betalningsanmärkningar eller inte är folkbokförd på den adressen som du vill beställa till, så går det alltid bra att beställa mot internetbank eller kort istället.
Fakturan medföljer i paketet tillsammans med dina varor.

Kreditgränsen är 3000 kr inkl moms. Vill du handla för högre belopp ber vi dig kontakta vår kundsupport.

Betalningsvillkor för fakturakunder är 14 dagar från faktureringsdagen.

Om en faktura inte betalas i tid så skickar vårt factoringbolag (Billmate) en påminnelse. Då utgår påminnelseavgift på 60 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad och gällande referensränta.

När du handlar mot faktura måste du även uppge personnummer. Dessa uppgifter är inte nödvändiga vid beställningar mot internetbank eller kort.

Vi har Klarna som samarbetspartner. Om köpet inte går att genomföra så får du följande meddelande:

Köpet kunde inte genomföras!

Var inte orolig för att prova igen. Får du det här meddelandet så är din order inte mottagen, så du riskerar inte att av misstag göra flera beställningar.
Det kan finnas ett flertal olika orsaker till att “Fakturera Mig” inte vill godkänna din beställning.

Fel gatuadress: Vid köp mot faktura görs en automatisk kontroll mot din folkbokföringsadress. Du måste vara folkbokförd på den adressen som du beställer till. Om du inte är det, hänvisar vi till något av våra andra betalningsalternativ istället.

Fel postnummer: Ett svenskt postnummer innehåller alltid fem siffror. Hur du anger ditt postnummer spelar ingen roll. Alla exempel nedan går lika bra:

18275 ; 182 75

Fel postort: Postorten som du anger måste stämma överens med postnumret. Om du anger postort med stora eller små bokstäver spelar ingen roll. Alla exempel nedan går lika bra:

Stockholm ; stockholm ; STOCKHOLM

Fel personnummer: Vid köp mot faktura måste du ange ditt riktiga personnummer, inklusive dina fyra sista siffror. Om du anger ditt personnummer med bindestreck eller inte spelar ingen roll. Om du anger ditt personnummer med tio eller tolv siffror spelar inte heller någon roll. Alla exempel nedan går lika bra:

430415-8399 ; 19430415-8399 ; 4304158399

Om du inte vill lämna ut ditt personnummer så hänvisar vi till betalning via internetbank eller med kort istället.

Diskretion & anonymitet

Nej, ingen utomstående kan se att du handlat hos oss. Dina uppgifter är skyddade enligt lag (Personuppgiftslagen – PUL) och vi lämnar inte ut dem till tredje part. Inte heller din e-post adress. Enda orsaken till att vi behöver dessa uppgifter är för att kunna skicka paketet till rätt person (d.v.s. dig). Du kommer heller inte att få någon oönskad reklam eller liknande hemskickad. Vi tar våra kunders integritet på största allvar.

Nej! Vi skickar aldrig ut reklam via post. När du gör en beställning hos oss så är allt vi skickar din beställning och ingenting annat.

Dina uppgifter är skyddade enligt lag (Personuppgiftslagen – PUL) och vi lämnar inte ut dem till tredje part. Inte heller din e-postadress. Enda orsaken till att vi behöver dessa uppgifter är för att kunna skicka paketet till rätt person (d.v.s. dig). Du kommer heller inte att få någon oönskad reklam eller liknande hemskickad.

Nej, absolut inte! Våra produkter förpackas och skickas i bruna standardkartonger. Denna typ av kartonger används av i stort sett alla företag som har försäljning via postorder eller Internet och kan därför inte på något vis förknippas med sexleksaker eller intimprodukter. Vi sänder dina varor från diskret avsändare (alltså inte vår sidas namn). Varan förpackas väl för att inte skadas under frakt, och det går därför varken att se eller känna vad paketet innehåller.

Öppet köp & reklamationer

Ångrar du ditt köp efter att du har fått hem det har du självklart 30 dagars returrätt! Meddelande om detta skall vara oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 30 dagar efter leverans.

Hos oss gäller följande:

Vi erbjuder 30 dagars returrätt.
Varan får ej vara använd.
Varans förpackning får ej vara bruten eller skadad. Om varans förpackning har en hygien- och/eller plastförsegling få denne inte heller vara bruten.
Produkter som ingår i ett kit kan ej returneras separat, utan behöver då returneras som ett komplett kit.
Du som köpare står för portot
På grund av hygieniska skäl gäller ej returrätten för underkläder* eller apoteksprodukter så som glidmedel.
*För underkläder gäller detta på alla plagg som bärs på underkroppen, dvs. trosor, strumpbyxor, kroppsstrumpor och liknande. Underklädesset som innehåller den här typen av plagg är också exkluderade. Negligéer, överdelar, behåar och klänningar är okej att prova och sedan skicka tillbaka om de göres så i samma skick samt förpackning som de levererades i.

Skriv returorsak på följesedeln och lägg med den i försändelsen.

Har du inte kvar din följesedel kan du bifoga ett skriftligt meddelande med följande information:

För- och efternamn
Adress
Order- och artikelnummer för varorna det gäller
Vilken bank, vilket konto- samt clearingnummer återbetalning ska ske till
Vi ersätter inte returer som kommit bort på vägen, därför rekommenderar vi dig att välja ett fraktalternativ med spårning.

Skicka in din retur till följande adress:
Mdont Media AB
Linjegatan 3D
302 50 Halmstad
Vid öppet köp står kunden för fraktkostnaden. Returen är godkänd först när vi kontrollerat produkten. Vid godkänd retur så återbetalas summan inom 14 dagar. Vid ej godkänd retur så returneras varan och frakt debiteras.

Vi är helt vanliga människor och fel produkt kan skickas till fel person. Även om det inte händer ofta, så kan det hända att fel produkt paketeras och skickas. Om det har hänt så kontaktar du vår kundsupport. Ange ditt ordernummer och namn, samt vad som är felaktigt med beställning. Vi åtar oss naturligtvis att kostnadsfritt skicka dig rätt produkt.

Skulle din produkt mot förmodan vara trasig, så kontaktar du vår kundsupport Vi åtar oss naturligtvis att kostnadsfritt åtgärda felet. I de flesta fall innebär det att vi skickar dig en ny produkt. Läs mer om vad som gäller för reklamationer under våra leveransvillkor.

Innan du väljer att reklamera varan så kan det dock vara värt att prova följande med din leksak:

1. Använd nya batterier. Det räcker med att ett av batterierna är gammalt för att produkten inte ska fungera. Vänd batterierna på olika sätt – ett ska vara upp och ett ner. Kontrollera alltså att polerna ligger rätt.
2. Lyft blecken från locket så att de verkligen ligger mot batterierna – se till att blecken inte vidrör varandra.
3. När du sätter i batterierna ska hastighetskontrollen vara satt till lägsta läge. Stäng sedan locket så att det säger klick – säger det inte klick är det inte stängt.

Om det fortfarande inte fungerar reklamerar du produkten. Mer information om detta hittar du under våra Leveransvillkor.